Προγράμματα στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση

Οι προληπτικές παρεμβάσεις στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση είναι κρίσιμης σημασίας για την πρόληψη. Σύμφωνα με τις έρευνες η μέση ηλικία έναρξης της χρήσης κάνναβης είναι τα 16,5 έτη (ΕΚΤΕΠΝ, 2019).
Τα προγράμματα πρόληψης επικεντρώνονται σε μια πλατιά γκάμα προσωπικών και κοινωνικών δεξιοτήτων όπως η αντίσταση στην πίεση συνομηλίκων, η ενίσχυση των δυνατοτήτων επικοινωνίας, η καλλιέργεια αυτοσεβασμού και σεβασμού του άλλου, με απώτερο σκοπό όχι μόνο την ενίσχυση της προσωπικής δέσμευσης για αποχή απο την χρήση ουσιών αλλά και γενικότερα τη λήψη αποφάσεων που σέβονται την υγεία και την ζωή (UNODC-WHO, 2018). Σε σχέση με τα αντίστοιχα προγράμματα του Δημοτικού, στους μαθητές Γυμνάσιου και Λυκείου δίνεται μεγαλύτερη έμφαση στην εξάσκηση σε δεξιότητες ελέγχου της επιρροής συνομηλίκων, επειδή για τους εφήβους η πίεση συνομηλίκων είναι σημαντικός παράγοντας κινδύνου ως προς την χρήση ουσιών (NIDA, 2003).
Το Κέντρο Πρόληψης οργανώνει εκπαιδευτικά σεμινάρια εξειδικευμένα για εκπαιδευτικούς δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σε προγράμματα πρόληψης. Επίσης τα τελευταία χρόνια ανταποκρίνεται και σε αιτήματα ενδοσχολικής επιμόρφωσης που αφορούν διάφορες πτυχές της επαγγελματικής τους ζωής και κυρίως σε πρακτικές διαχείρισης της σχολικής τάξης. Στο βαθμό που βελτιώνεται το κλίμα της τάξης μειώνεται η επιθετικότητα, δημιουργούνται συνθήκες για καλύτερη σχολική επίδοση και ενισχύεται η σύνδεση με το σχολείο (Lalongo et al. 2001; Kellam et al. 2008, NIDA 2014).

Κύλιση στην κορυφή